Obecnie niedostępny.
Nie mamy pewności, czy i kiedy ten produkt będzie ponownie dostępny.
Wybierz adres dostawy

I Capuleti E I Montecchi: Opernhaus Zürich (Luisi)

4,3 4,3 z 5 gwiazdek Liczba ocen: 41

Pokaż wszystkie 2 formaty i wydania Ukryj inne formaty i wydania
Cena
Nowa od Używana od
DVD Wersja 1-płytowa

Ważna uwaga
Niniejszy dysk DVD/gra wideo posiada zagraniczną klasyfikację wiekową bądź nie posiada żadnej klasyfikacji, co oznacza, że może zawierać treści nieodpowiednie dla osób w wieku poniżej lat 15. Więcej informacji na temat klasyfikacji wiekowych można znaleźć tutaj tutaj

Product description

Fabio Luisi conducts the Opernhaus Zürich company in this production of Bellini's work based on Shakespeare's tragedy. The opera stars Joyce DiDonato and Olga Kulchynska as Romeo and Giulietta.

Informacje o produkcie

Szczegóły techniczne

Informacje dodatkowe

Opinia

I Capuleti E I Montecchi: Opernhaus Zürich (Luisi)

I Capuleti E I Montecchi: Opernhaus Zürich (Luisi)


Udało Ci się znaleźć niższą cenę? Daj nam znać. Wprawdzie nie zawsze możemy zaoferować zgłoszoną cenę, jednak weźmiemy Twoją opinię pod uwagę, aby zagwarantować konkurencyjność naszych cen.

Gdzie oferowana jest niższa cena?

Fields with an asterisk * are required

/
/
/
/
Aby przesłać opinię, zaloguj się.

Opinie o produkcie

4,3 na 5 gwiazdek
4,3 na 5
41 ocen globalnych

Najlepsze opinie o produkcie z Polski

0 dostępnych opinii o produkcie oraz 0 ocen/y produktu z Polski

Najlepsze opinie o produkcie

Przetłumacz wszystkie opinie na język polski
robert v.
5,0 z 5 gwiazdek Wonderful Entertainment
Opinia napisana w Stanach Zjednoczonych dnia 5 listopada 2021
The concept works for just about everybody. Joyce DeDonato gets plenty of time to show us her skills as singer and actor. What a joy to see Flicka again! The backstage antics make for lots of laughs and a few sighs. As a singer myself, I kept saying "I know that person." Verismo opera in the 21st century. The production, the sound, the camera work all worked just fine for me. I'll be teaching this opera next semester.
Jeden użytkownik uznał opinię za pomocną
Zgłoś
arturo
4,0 z 5 gwiazdek J di Donato y Olga Kulchynska, magníficas las dos
Opinia napisana w Hiszpanii dnia 19 lipca 2022
Creo que es una buena producción.
Hans-Georg Seidel
5,0 z 5 gwiazdek Meisterhaft psychologische Christof Loy Inszenierung mit Joyce DiDonato und Olga Kulchynska in den Titelrollen - Zürich 2015-
Opinia napisana w Niemczech dnia 24 marca 2017
Das Libretto des Werkes steht nicht für die Shakespeare Romeo und Julia Story, ist keine Geschichte der aufkeimenden Liebe. Wie man auch an bestimmten ausländischen, wie heimischen, negativen Rezensionen sieht, ist die Erwartungshaltung völlig fehlfokussiert. Musiktheater hat auch nicht die schöne Bebilderung zum Ziel, sondern die Umsetzung des Inhalts. Der ist brutal und tragisch.

Zentral geht es um den Gesellschaftskonflikt zwischen zwei konkurrierenden Familien, Ehre, Blut, Rache, Gewalt, Macht. Diese Tradierung von Gewalt will Romeo aufbrechen.
Christof Loy inszeniert mit einer stummen Figur den Tod als allseits präsent, sie zentriert das Stück.
In einer rückblendenden Szenengestaltung wird die Obsession des Vaters auf Julia präsent, die sie auch später beherrscht.
Julia, hin-und hergerissen zwischen Pflicht und Liebesverlangen, zwischen Tradition und Freiheitswillen.
Dieser Kreislauf zwischen Tradition und Aufbegehren endet tragisch, ein für die Bellini Zeit geradezu provozierendes Ende. Eine modifizierende, verfälschende Happy End Fassung beherrschte lange Zeit die Bühnen.
Loy präsentiert mittels eines Drehbühnenkonzepts in modern räumlichem Ambiente die Handlung, beginnend mit der Kindheit Julias.

U.a. mit:
Großartig Joyce DiDonato als Romeo, ein virtuoser Mezzo von Format,
Olga Kulchynska wunderbar als Julia mit einem berückend mädchenhaften Sopran,

Fabio Luisi dirigiert.

Insgesamt überragend interaktionistisches Musiktheater.
13 użytkowników uznało opinię za pomocną
Zgłoś
Roberto Torretti
5,0 z 5 gwiazdek Outstanding video. Pity Italian subtitles are missing
Opinia napisana w Wielkiej Brytanii dnia 9 września 2016
Incredibly good staging, beautifully played by the orchestra conducted by Luisi and fantastically sung and acted by DiDonato and Kulchynska, who are admirably seconded especially by Botnarciuc, but also by Bernheim and Lorenzi. DiDonato is at the acme of her great vocal power and I do not remember ever having seen a female singer so convincingly impersonate a male role as she does Romeo's, the brave, bellicose leader of the Montecchi (in this non-standard version of the Romeo and Juliet story). Kulchynska's voice is quite a match for hers in the duets and she sings her solo arias with great tenderness. I do not relish the enrichment of classical opera with additional characters (so to speak, second order fictions) not in the original libretto. Such was the overextended Dr. Grenvil played in silence by Luigi Roni in Willy Decker's 2005 Salzburg Traviata, and the overgrown Angel of Love played by Uli Kirsch in Claus Guth's 2006 Salzburg Nozze. The androgynous Angel of Death that here accompanies Juliet and Romeo to their bitter end is in good measure an imitation of the latter (to the point of standing on a window sill from which it jumps out, just like its clumsy forerunner), but Gieorgij Puchalski's sheer physical beauty and artful movements more than compensate for the triteness of the idea. The video image and the soundtrack are impeccable. I must complain however that Accentus, a comparatively new CD and BD publisher, follows the regrettable example set by Opus Arte and fails to provide subtitles in the language in which the opera is sung.
Note: Another review has highlighted the clear reference to the famous film The Godfather. It is true that Botnarciuc's make-up is evocative of Brando (minus one foot of stature). However, the analogy falls flat, for Bellini's Capo dei Capuleti utterly lacks the sense of humor that is essential to Don Corleone (and other mafia chieftains in the movies, such as Don Balduccio Sinagra in the Montalbano series).
6 użytkowników uznało opinię za pomocną
Zgłoś
S. Chase
5,0 z 5 gwiazdek As good as being there in person (I was on opening night)
Opinia napisana w Stanach Zjednoczonych dnia 9 sierpnia 2021
I enjoyed opening night in Dallas with Justice Ginsberg, who was an opera fan and flew in from DC to see the world premiere.
Jeden użytkownik uznał opinię za pomocną
Zgłoś