35,00 zł
DARMOWA dostawa poniedziałek, 6 maja przy pierwszym zamówieniu
Dostępny
35,00 zł () Obejmuje wybrane opcje. Obejmuje początkową miesięczną płatność i wybrane opcje. Szczegóły
Cena
Suma częściowa
35,00 zł
Suma częściowa
Wstępny podział płatności
Koszt wysyłki, data dostawy i suma zamówienia (łącznie z podatkiem) są wyświetlone przy finalizacji zakupu.
Wysyłka z
Amazon
Wysyłka z
Amazon
Sprzedawane przez
Sprzedawane przez
Zwroty
Ten produkt podlega zwrotowi
Produkt podlega zwrotowi
W większości przypadków produkty wysyłane z serwisu Amazon.com można zwrócić i uzyskać pełen zwrot kosztów.
Zwroty
Ten produkt podlega zwrotowi
W większości przypadków produkty wysyłane z serwisu Amazon.com można zwrócić i uzyskać pełen zwrot kosztów.
Płatność
Bezpieczna transakcja
Twoja transakcja jest bezpieczna
Dokładamy wszelkich starań, aby zadbać o Twoje bezpieczeństwo i prywatność. Nasz system bezpieczeństwa płatności szyfruje Twoje dane podczas ich przekazywania. Nie przekazujemy danych Twojej karty kredytowej sprzedawcom zewnętrznym i nie sprzedajemy Twoich danych innym podmiotom.
Płatność
Bezpieczna transakcja
Dokładamy wszelkich starań, aby zadbać o Twoje bezpieczeństwo i prywatność. Nasz system bezpieczeństwa płatności szyfruje Twoje dane podczas ich przekazywania. Nie przekazujemy danych Twojej karty kredytowej sprzedawcom zewnętrznym i nie sprzedajemy Twoich danych innym podmiotom. Dowiedz się więcej

Masters Of Doom: How two guys created an empire and transformed pop culture Miękka oprawa – 27 maja 2004

4,8 4,8 z 5 gwiazdek Liczba ocen: 850

{"desktop_buybox_group_1":[{"displayPrice":"35,00 zł","priceAmount":35.00,"currencySymbol":"zł","integerValue":"35","decimalSeparator":",","fractionalValue":"00","symbolPosition":"right","hasSpace":true,"showFractionalPartIfEmpty":true,"offerListingId":"XTK7ilHS%2BjQPo3NPKKems654Z1NWdKbaEMt9CEg2Wpw8SR45DMmczEI42q8eSCOwrU6q7NB%2FHnqezIMQ83MMYYbGfbLs61KWX1ltGsCbjYfgtozmLPCQH2SLHzlTjgGp9grkoRW0XDx68Z47%2B8GeV6AWuggeyUwjCZhURJcJxtn1Aijg%2FbRIjg%3D%3D","locale":"pl-PL","buyingOptionType":"NEW","aapiBuyingOptionIndex":0}]}

Opcje zakupu i dodatki

Masters of Doom is the true inside story of the Lennon and McCartney of the video game industry: John Carmack and John Romero. Together they created an empire, ruled a multibillion-dollar industry, and provoked a national controversy. They lived a unique American dream, escaping their broken homes to co-create the most innovative and notoriously successful video games in history - Doom and Quake - until the games they made tore them apart.

David Kushner has been covering the video game industry for ten years and knows all the angles. Even those with no interest in video games will be fascinated by this vastly entertaining tale of friendship, betrayal and the genesis of a multibillion-dollar popular art form.

Często kupowane razem

35,00zł
Otrzymaj to już poniedziałek, 6 maj
Dostępny
Sprzedawca: Read English Language Books. Wysyłka przez serwis Amazon.
+
50,18zł
Dostępny
Wysyłka i sprzedaż przez sprzedawcę: Amazon.
Suma:
Aby sprawdzić oferowaną przez nas cenę, dodaj te przedmioty do koszyka.
Szczegóły
Dodano do koszyka
Te artykuły są sprzedawane przez innych sprzedawców oraz przez nich wysyłane.
Wybierz przedmioty, które chcesz kupić razem.

Opis produktu

Recenzja

Masters of Doom is an impressive and adroit social history. ― New York Times Book Review

Hot book! The
Behind the Music - like story of video gaming's Nineties bad boys...a tale of guts, geeks and their 140mpd-clocking Ferraris - as well as the backlash against gaming after Columbine. ― Rolling Stone

O autorze

David Kushner has written for numerous publications, including The New York Times, Wired, Rolling Stone (where he writes a digital music column) and Spin (where he is a contributing editor). He has also worked as a senior producer for the music website SonicNet.

Szczegóły produktu

  • Wydawca ‏ : ‎ Piatkus Books (27 maja 2004)
  • Język ‏ : ‎ Angielski
  • Miękka oprawa ‏ : ‎ 352 str.
  • ISBN-10 ‏ : ‎ 0749924896
  • ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0749924898
  • Wymiary ‏ : ‎ 12.8 x 3.2 x 19.6 cm
  • Recenzje klientów:
    4,8 4,8 z 5 gwiazdek Liczba ocen: 850

Opinie o produkcie

4,8 na 5 gwiazdek
4,8 na 5
850 ocen globalnych

Najlepsze opinie o produkcie z Polski

0 dostępnych opinii o produkcie oraz 1 ocena produktu z Polski

Najlepsze opinie o produkcie

Przetłumacz wszystkie opinie na język polski
Jon Rivers
5,0 z 5 gwiazdek Amazingly gripping read! Highly entertaining.
Opinia napisana w Kanadzie dnia 5 listopada 2022
This book is phenomenal! This is an awesome book. So awesome I'm writing a second review to say so. It is fast paced, entertaining, amusing at times, shocking at others. I grew up in the 90s, and these games were foundational. Their controversy drove them even further into the light, making more people play them. These were foundational to my youth. These were my escape from the harshness that was my miserable youth. I loved them.

This book is a pretty quick read. It has plenty of places to pause without leaving you confused when you come back to it. A lot of books have enormous chapters covering one grandiose idea, but this book has little sections all throughout each short chapter, so you can read for just a few minutes and come back to it. In my busy life, this is great. I've been taking longer, 1 hour lunch breaks on the farm to read this. I didn't take breaks before. I would just work 8hrs in a row. Then go home. But this book is so good, I can't stop taking breaks to read it. I'm often tired after work, so reading at that point isn't easy.

This book is not about violent games influence. It is briefly mentioned, but the focus is on the development of the people and the games they made and the role they played in society and the impact they have left. Controversy is discussed later in the book, but only briefly. ... And no, games do not make you a ... shooter. No games do not encourage violence. Some have suggested Doom influenced certain kids to hurt other kids. I think they would have done it anyway. Bad people do bad things. Power Rangers didn't inspire me to violence, it inspired me to take Karate, where I learned that peace perseverance and hard work lets us reach our goals, not violence. I grew up loving violent TV and games. But I grew into an introspective middle aged man, not a monster. Why didn't games affect me in a bad way? Because I knew they were just games. Same with TV shows. Just like I knew Power Rangers was just a TV show, even when I was a kid. Doom was just a cool game. I fiction. A simulated fiction.
duckthehawk
5,0 z 5 gwiazdek Ótimo livro
Opinia napisana w Brazylii dnia 20 października 2022
Um livro muito bem escrito. Apesar do tema do livro ser bem focado na questão dos jogos e desenvolvimento no geral, ele também aborda num nível super interessante o aspecto mais corporativo do desenvolvimento.
No geral dá pra tirar muita coisa desse livro. Eu pessoalmente só queria entender melhor o contexto da época em que esses classicos estouraram e as nerdices por trás de tudo isso, e não tenho do que reclamar.
Rusher
5,0 z 5 gwiazdek L'histoire de Doom qui fait rêver !
Opinia napisana we Francji dnia 4 sierpnia 2023
Etant un fan de la première heure de la série Doom, ce livre est un petit peu le saint graal pour découvrir comment deux passionnés d'informatique et de jeux vidéos ont juste révolutionné le monde du gaming dans les années 90.
Tobias Forsberg
5,0 z 5 gwiazdek Great book
Recenzowane w Szwecji dnia 3 września 2022
Simply a great book, just buy it and take a trip down memory lane!
Nyuundere
5,0 z 5 gwiazdek Romero y Carmack se hicieron ricos, compraron un Ferrari y tú no.
Opinia napisana w Meksyku dnia 14 czerwca 2017
Escrita en una prosa sencilla y comprensible y narrando los acontecimientos y la creación de Commander Keen, Wolfenstein 3D y Doom, este libro es un must-have para todo amante de los videojuegos que esté deseoso de comprender como los FPS actuales llegaron a donde están por causa de dos mentes maestras conocidas como John Romero y John Carmack, que aún después de tanto tiempo siguen influyendo en la industria actual. Empezando desde los principios de los 80 en los que Romero se gastaba su dinero en las maquinitas y terminando con su estrepitosa caida con Daikatana, lo interesante de esta historia es el ascenso y caida de ID Software por las disputas, enemistades y nimiedades que separaron al mejor equipo de todos los tiempos, pero que nos dejaron un legado demasiado importante como para no conocerlo.
2 użytkowników uznało opinię za pomocną
Zgłoś